Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Tormiga vastamisi

Reede, 9. September 2016

Loe läbi alltoodud kirjakoht: Ap 21:1-14

Paulus reisib Jeruusalemma
1Aga kui see sündis, et meie neist lahkusime ja merele läksime, siis tulime otseteed sõites Koosi saarele, teisel päeval aga Roodosele ja sealt Patarasse.
2Seal me leidsime laeva, mis suundus Foiniikiasse, astusime sellele ja sõitsime minema.
3Aga kui Küpros paistma hakkas, jätsime selle pahemat kätt, purjetasime Süüriasse ja randusime Tüüroses, sest seal pidi laev lossitama.
4Seal me leidsime jüngreid ja jäime nende juurde seitsmeks päevaks. Nemad ütlesid Paulusele Vaimu mõjul, et ta ei läheks Jeruusalemma.
5Kui me need päevad seal olime mööda saatnud, asusime teele; ja nemad kõik naiste ja lastega saatsid meid linnast välja. Ja ranna ääres me laskusime põlvili ning, olles palvetanud,
6andsime üksteisele jumalagajätuks suud. Ja meie astusime laevale, nemad aga pöördusid tagasi koju.
7Meie jätkasime aga purjetamist ning saabusime Tüürosest Ptolemaisi, teretasime vendi ning jäime üheks päevaks nende juurde.
8Järgmisel päeval me lahkusime sealt, jõudsime Kaisareasse ja astusime sisse evangelist Filippuse kotta, kes oli üks neist seitsmest, ja jäime tema juurde.
9Temal oli neli tütart, kes olid neitsid ja kõnelesid prohvetlikult.
10Kui me mõneks päevaks sinna jäime, tuli Juudamaalt prohvet, Agabos nimi.
11Ja ta tuli meie juurde, võttis Pauluse vöö, sidus oma käed ja jalad kinni ning ütles: „Nii ütleb Püha Vaim: Mehe, kelle oma on see vöö, aheldavad juudid nõnda Jeruusalemmas ja annavad paganate kätte.”
12Seda kuuldes palusime meie ja ka sealsed vennad Paulust, et ta ei läheks Jeruusalemma.
13Seepeale vastas Paulus: „Mis te teete, et te nutate ja vaevate mu südant! Sest ma olen valmis mitte üksnes laskma ennast Jeruusalemmas aheldada, vaid ka surema Issanda Jeesuse nime pärast.”
14Aga kui ta ei lasknud end ümber veenda, rahunesime ja ütlesime: „Sündigu Issanda tahtmine!”

Kasuta seda Psalm 23 kohandust, et tulla Jumala ligiolusse: “Issand, Sina oled mu karjane ning annad mulle kõik, mida ma vajan. Sina valmistad mulle puhkuse kaunites paikades, rahuallikate juures, Sina värskendad mu hinge.”

Paulusel oleks kindlasti ära kulunud nutitelefon koos GPS’ga. Tänane lugemine kirjeldab, kuidas peale Mileetosest lahkumist rändas ta piki praeguse Türgi rannikut, ületas Vahemere ning saabus Tüürose linna. Tema eesmärgiks oli jõuda Jeruusalemma. Selline rännak ei paku huvi mitte üksnes kaardifanaatikutele, vaid on kasulik kõikidele, kes tahavad praegusel ajal teada kuidas liikuda kooskõlas Jumala tahtega.

Paulus oleks võinud vabalt minna piirkonna teistesse linnadesse, paikadesse, kus ta oleks saanud rajada veel palju rohkem kogudusi ning teeninud veel palju tulemuslikumalt - nii tekib küsimus miks ta kõigele vaatamata suundus oma teenimise opositsiooni peakorterisse, Jeruusalemma? Luukas ütleb, et selleks oli kaks põhust. Esiteks, oli Paulus juba teinud vastava otsuse (Ap 19:21). Tähtsate otsuste langetamisel on eluliselt vajalik enne liikuma hakkamist oodata ja otsida Jumalat, kuid kui jääme ootama kuni ilmub kiri seinale (Tn 5:5-6), võib see meid täiesti teovõimetuks muuta.. Tänane tekst näitab, et Jumal saab kasutada meie otsust liikuma hakata ka selleks, et liigutada meid enda eesmärkide suunas. Usun, et Paulus nõustuks väitega, et Jumal saab juhtida liikuvat laeva.

Teine ja isegi olulisem põhjus Pauluse Jeruusalemma suundumiseks, oli selge Püha Vaimu juhtimine (Ap 20:22). Just seda peaksime igatsema üle kõige, kui meil on vaja langetada otsuseid. Kuid isegi kui me tajume Püha Vaimu liikumist, on meil ikkagi vaja palves kõik läbi katsuda. Pealiskaudsel vaatamisel võis tunduda, et Jumal saadab vastukäivaid signaale ( s 10,11), lähemal uurimisel aga näeme, et nii Paulus kui Agabus said Jumalast õigesti aru. Jumal juhtis Paulust Jeruusalemma suunas ning hoiatas ka samas, et see saab olema raske aeg.  On vaja suurt julgust ning otsustavat usukindlust et suuta jätkata oma teekonda vastu kõikide sõprade ja kaasusklike hoiatusi. Enamikel juhtudel, on mõistlik kuulda kogukonna enamuse nõu, kuid on ka aegu, mil kannatusi ei saa ega tohi vältida, ning olukordi, kus Jumala tahte tegemine võib tunduda rumalusena isegi kaasusklikele.

Asja mõte ei olnud selles, et nii Paulus kui Agabus pidid omama ülevaadet tervest Jumala plaanist - ka meile ei anta seda siin kunagi. Aga meie vastutus on ustavalt otsida Jumala suunamist järgmiseks sammuks, usaldades Teda parima lõpptulemuse teostamises (Rm 8:28). Tuleb olla tänulik neile, kes ei tee kompromisse Jumalast neile antud visiooni suhtes.

Palveta, veelkord Psalm 23:4 sõnu kasutades: “Isegi kui peaksin läbi minema erakordselt rasketest aegadest, leian ma julguse ja lootuse, sest Sina oled minuga; Sinu jõud ning ligiolu on need, mis lohutavad ja julgustavad mind.”