Loe läbi alltoodud kirjakoht: Markuse 10:1-12
Abielu lahutamisest1Ja Jeesus tõusis ja tuli Juudamaa alale sinnapoole Jordanit. Ja ta juurde voolas kokku rahvast ja ta õpetas neid, nagu tal oli tavaks.
2Ja Jeesuse juurde astus varisere, kes küsisid temalt teda kiusates: "Kas mees tohib lahutada oma naisest?"
3Aga tema vastas neile: "Mida Mooses teil käskis?"
4Nemad ütlesid: "Mooses lubas kirjutada lahutustunnistuse, kui tahetakse naisest lahutada."
5Jeesus ütles aga neile: "Teie kõva südame pärast kirjutas ta teile selle käsu,
6aga loomise algul lõi Jumal inimese meheks ja naiseks.
7Seepärast jätab mees oma isa ja ema ja hoiab oma naise poole
8ja need kaks saavad üheks, nõnda et nad enam ei ole kaks, vaid üks liha.
9Mis nüüd Jumal on ühte pannud, seda ärgu inimene lahutagu!"10Ja kodus hakkasid jüngrid taas temalt selle kohta küsima
11ja Jeesus ütles neile: "Kes iganes lahutab oma naisest ja võtab teise, rikub tollega abielu,
12ja kui naine on lahutanud oma mehest ja läheb teisele, rikub ta abielu."
Ometi oli see küsimus, mis tõepoolest vajas selgitamist, ning Jeesus teeb seda suure tarkusega. Oleks Ta lihtsalt “ei” öelnud, oleks see paljudele arusaamatuks jäänud ja uusi küsimusi tekitanud. Ent Jeesus lähtub variseride varasematest teadmistest - Moosese kirjapandud seadusest - ning alles seejärel ütleb oma vastuse, seletades ühtlasi, miks see esimesest erineb.
Nagu siit tekstist näeme, võib Jumal lubada inimestel teha teatud asju, mis ometi ei ole Tema tahe. Mooses ei keelanud lahutamist, kuid käskis sel juhul kirjutada lahutustunnistuse (vt 5Ms 24:1-4). Kuskil Piiblis me ei näe, et Jumal oleks talle selles osas midagi ette heitnud. Ometi ütleb siin Jeesus, et igaüks, kes oma naise enesest lahutab, rikub abielu! Selline vastus lähtub mitte inimeste rikutud loomuse tasandilt, vaid Jumala algsest täiuslikust kavast.
Ometi näeme, et hiljem annab Paulus korintlastele taas inimlikku nõu: kui ühe abikaasa kristlaseks saamisel tahab teine lahkuda, siis ta lahkugu; kui tahab teisega koos edasi elada, siis elagu. Samas väljendab ta selgelt, et seda ütleb Paulus ise ja mitte Issand (1Kr 7:12), kuna Issanda käsk on, et abielu ei lahutataks (1Kr 7:10).