Loe läbi alltoodud kirjakoht: Lk 23:50-56
Jeesus maetakse kaljuhauda50Ja vaata, Juuda linnast Arimaatiast pärit Joosepi-nimeline Suurkohtu nõunik, kes oli hea ja õiglane mees,
51kes ei olnud leppinud nende otsuse ega teoga ja kes ootas Jumala riiki,
52läks Pilaatuse juurde ja palus enesele Jeesuse ihu.
53Ja ta võttis selle maha, mähkis linasse ja asetas kaljusse raiutud hauda, kuhu polnud veel mitte kedagi maetud.
54Ja see oli pühade valmistumispäev, ning hingamispäev oli algamas.
55Aga naised, kes olid Jeesusega koos tulnud Galileast, läksid kaasa ja vaatasid hauakambrit ja seda, kuidas tema ihu sinna pandi.
56Siis nad pöördusid tagasi ning panid valmis lõhnarohte ja mürri. Ja hingamispäeval puhkasid nad käsu järgi.
Rooma väepealik ütles välja selle, mis igale objektiivsele vaatlejale oli ilmselge. See oli hea inimene ja süütu igasugusest kuritööst. Tõsi aga oli, et nüüd oli ta surnud. Võimukandjad olid edukalt maha surunud selle, kes oli julgenud avalikult välja astuda. Kui suur pidi olema inimeste kurbus koduteel! Jeesuse järgijate jaoks aga oli olukord enam kui kurb - see oli meeleheitlik. Kõik nende lootused olid kokku kukkunud otsekui maavärinas varisenud hoone.
Ja sellepärast on erakordne, et sellises õhustikus tuleb Joosep, toimides suure julguse ja meelekindlusega. Johannese evangeeliumist loeme, et selle hetkeni oli ta olnud Jeesuse salajane järgija, kartes juudi ülikute viha. Aga just siis, kui tal poleks mingit põhjust oma nahka turule tuua, läheb ta ja nõuab enesele Jeesuse surnukeha.
Võib-olla et „hea ja õiglase mehena“ (s 50) oli ta süda nii täis sündinud ülekohtu tõttu, et ta ei suutnud enam kõrvaltvaatajaks jääda. Või ehk ühena neist, kes ootasid „jumalariigi saabumist“ (s 51), oli temas ikkagi usk, et mingil viisil tegutsedes taastab Jumal oma nime.
Jutustus rõhutab, et Jeesuse keha matmisel ei esinenud mingit segadust või ohtu. Ja kuna see oli uus haud, ei saanud Jeesuse ihu ka kellegi teisega segi minna. Ja kuna ka naised olid haudapanekut vaatamas, teadsid nad kuhu Sabati möödudes tulla lõhnarohtudega Jeesuse ihu võidma.
Selle kommentaari autor: Andrew Clark