Loe läbi alltoodud kirjakoht: Matteuse 22:34-46
Seadusetundja kiusab Jeesust küsimusega suurimast käsust34Aga kui variserid said kuulda, et Jeesus oli sulgenud saduseride suu, kogunesid nad sinna.
35Ja üks seadusetundja nende seast küsis teda kiusates:
36"Õpetaja, milline käsk Seaduses on suurim?"
37Jeesus vastas talle: "Armasta Issandat, oma Jumalat, kogu oma südamega ja kogu oma hingega ja kogu oma mõistusega!
38See ongi suurim ja esimene käsk.
39Teine on selle sarnane: Armasta oma ligimest nagu iseennast!
40Neis kahes käsus on koos kogu Seadus ja Prohvetid."Kelle poeg on Messias?41Aga kui variserid olid koos, küsis Jeesus neilt:
42"Mida te arvate Messia kohta: kelle poeg ta on?" Nad ütlesid talle: "Taaveti."
43Tema lausus neile: "Kuidas siis Taavet vaimus hüüab teda Issandaks:
44Issand ütles mu Issandale: Istu mu paremale käele, kuni ma panen su vaenlased sinu jalge alla!?
45Kui nüüd Taavet hüüab teda Issandaks, kuidas ta siis on tema poeg?"
46Ja ükski ei suutnud talle vastata sõnagi ja keegi ei julgenud sellest päevast peale teda enam küsitleda.
Väljakutsete jada lõppeb veelgi enam uurivama küsimusega ning Jeesuse vastu-küsimusega. Rabid arvutasid välja, et sedauses on 613 määrust, nii et küsimus tähtsaima kohta oli oluline. Samuti oli see aga „laenguga“ küsimus, sest tähtsustades ühte oleks teda saanud süüdistada ülejäänute hooletusse jätmises. Tema vastus toob aga osavalt kokku kaks käsku, mis tõesti võtavad kokku kõik ülejäänud, nii et midagi ei jää kõrvale. (7:12-s annab Matteus meile teise Jeesuse antud seaduse kokkuvõtte, mis keskendub ülima käsu teisele osale.) Kaksikkäsk armastada Jumalat ja teisi inimesi (Lk 10:29–37) on sellest ajast peale andnud meile aluse, mille abil saame otsustada oma tegude ja motiivide üle ning olla ustav Vana Testamendi seadustele. Jeesuse esitatud teoloogiline pähkel on sõnastatud üsna objektiivselt, kuid pidi olema ilmne, et ta pidas enda rolli all silmas Messia oma. „Taaveti poeg“ oleks paljudele juutidele tähendanud lihtsalt ühte rahvuslikku juhti poliitilisel tasandil, kuid vabastamise töö , mida Jeesus silmas peab, on midagi palju kaugele ulatuvamat.
Kelle poeg ta siis on? Küsimus jääb vastamata, kuid need, kes olid kuulnud tema tähendamissõna hüljatud pojast 21 ptk salmides 33-44, said aru tema mõttest ning ülempreester tõstatas vihjatud väite 26 ptk salmis 63: „Ütle meile, kas sa oled Kristus, Jumala poeg?“
Selle kommentaari autor: Dick France