Loe läbi alltoodud kirjakoht: Lk 17:1-10
Ahvatluste ohtlikkusest1Aga Jeesus ütles oma jüngritele: "On võimatu, et ei tuleks ahvatlusi patule, aga häda sellele, kelle kaudu need tulevad.
2Talle oleks parem, kui tal oleks veskikivi kaelas ja ta heidetaks merre, kui et ta ahvatleks üht neist pisikestest patule.Andestamisest3Jälgige end: kui su vend patustab, siis noomi teda, ja kui ta kahetseb, anna talle andeks!
4Ja kui ta ka seitse korda päevas sinu vastu patustab ja seitse korda sinu poole pöördub, öeldes: "Ma kahetsen", andesta ikka talle!"Usu väest5Ja apostlid ütlesid Issandale: "Kasvata meie usku!"
6Aga Issand ütles: "Kui teil oleks usku nagu sinepiivakene, te võiksite öelda sellele mooruspuule: "Juuri end üles ja istuta merre!" ja see kuulaks teie sõna.Tähendamissõna alandlikust teenimisest7Aga kes teie seast, kellel on sulane kündmas või karja hoidmas, ütleks temale, kui ta väljalt tuleb: "Tule kohe siia ja istu lauda!"?
8Eks ta pigem ütle talle: "Valmista mulle õhtusöök ning pane vöö vööle ja teeni mind, kuni ma saan söönud ja joonud, ning pärast söö ja joo sina!"
9Kas ta seda sulast tänab, et see tegi, mida tal kästi?
10Nõnda ka teie: kui te olete teinud kõik, mida teil on kästud, siis öelge: Me oleme tühised sulased, me oleme ju teinud, mis meie kohus oli teha."
Süütuse kuritarvitamine on kohutav asi. Selle kirjakoha esimesed neli salmi kõrvutavad ühelt poolt Jumala viha patu vastu ja absoluutse vajaduse, et need, kellele on andeks antud, annaksid andeks ka teistele. Ma oletan, et enamik meid usub meeleldi, et Jumal meile andestab, kuigi arvatavasti ootame, et ta on karm meie patustajate suhtes. Kuid andekssaamine ja andetamine on lahutamatud. Nagu Martin Luther King ütles: Andestamine pole juhuslik tegu, see on pidev hoiak.
Jeesus väide usu kohta illustreerib selle arutluse keerukust. Minu teada pole keegi kunagi palunid, et mooruspuu läheks merre ja seda on ka raske kujutleda, miks peaks seda vaja olema, ni et Jeesus nähtavasti liialdab rõhutamise eesmärgil. Teisest küljest on paljudel kristlastel tunnistusi oma elust, kuidas Jumal vastas nende palvetele erilisel viisil, nii et mäesuurused takistused said eemaldatud. Jeesus püüab selgitada, et usk pole midagi, mida saaks mõõta: see kas on või seda pole. Josiah Spiers alustas esimese rannamisjoniga spontaanselt 1868, tal oli väike ususeeme, et rääkida lastele Jumala armastusest, kuid see sõnakuulelikkuse tegu on kasvanud suureks APÜ liikumiseks tänapäeval, kaugemale, kui ta iial oleks ette kujutanud.
Jeesus on tihti öelnud erinevatel aegadel asju, mis näivad vastuolulised. Siin rõhutatakse, et pole tasu mitte mingi teene eest, mida võime pakkuda Jumalale, kui me ei tee omalt poolr rohkem, kui peaksime. Mujal aga väidab Jeesus, et pakub tasu tehtu eest (nt Mt 6:6; 10:42) Mida iganes me Jumala heaks teeme, see kuulub juba enne Talle. Siiski on ta armulik ja tasub meile kõige eest.
Selle kommentaari autor: Peter Kimber