Loe läbi alltoodud kirjakoht: Rm 3:9-20
Ka juudid on süüdlased9Kuidas siis nüüd? On siis meil, juutidel, eeliseid? Ei ainsatki! Me oleme juba esitanud süüdistuse, et nii juudid kui kreeklased on kõik patu võimu all,
10nõnda nagu on kirjutatud:
"Ei ole õiget, ei ühtainsatki,
11ei ole mõistjat, ei ole Jumala otsijat.
12Nad kõik on kaldunud kõrvale, üheskoos kõlbmatuks muutunud, ei ole, kes teeb head, ei ühtainsatki.
13Nende kurk on lahtine haud, nende keeled kavaldavad, nende huulte all on maomürk.
14Nende suu on täis sajatamist ja kibedust,
15nende jalad on nobedad valama verd,
16nende teedel on purustus ja viletsus
17ja rahu teed nad ei tunne,
18ei ole Jumala kartust nende silme ees."
19Aga me teame, et mida Seadus iganes ütleb, seda ütleb ta neile, kes on Seaduse all, et iga suu suletaks ja kogu maailm oleks Jumala ees süüalune;
20seepärast et Seaduse tegude tõttu ei mõisteta kedagi õigeks tema ees, sest Seaduse kaudu tuleb patutundmine.
Kui sa oled kunagi püüdnud vaigistada lärmakat rahvahulka ja püüdnud saada selle tähelepanu, siis sa tead, et see on raske ülesanne. See vajab tugevat, selget häält, et jõuda üle lärmi ja olla kuuldav. Paulus selgitab, et Jumala seadusel (kehastunud kümnes käsus) on tugeva hääle efekt, mis ütleb, et me peame olema tasa (s 19). Seadus näitab meid kui patuseid, kes ei vasta Jumala õiglastele standarditele. Seaduse mõte oligi teha meid teadlikuks meie patust ja päästja vajadusest (s 20).
Paulus toob võimsa näite, tsiteerides mitte vähem kui seitset Vana Testamendi kirjakohta, mis toetavad tema väidet, et juudid ja paganad – kõik on patused Jumala ees (s 9).
Ma leian, et neil salmidel on palju öelda tänapäeva maailmale.
Kõigepealt on juttu mürast. Igasugused uudised murravad meie maailma sisse. Pole puudust ka asjatundjatest, kes peavad neid kohe kommenteerima. Meie jutukas maailmas pole kohta vaikusele – kuid need Vana Testamendi read rõhutavad, et vaikus on elulise tähtsusega meie vaimulikule heaolule. Teiseks nad esitavad väljakutse sellele, kuidas diagnoosime kurja. Otsime pidevalt põhjuseid, miks inimesed käituvad halvasti, kuid need salmid toovad esile sõna, mis tihti unsutatakse – vastutav (s 19). Vastutame oma tegevuse eest püha ja õiglase Jumala ees, kes meid lõi. Pole mingit vabandust ega pehmendust, sest Jumala seaduse õiglus vaigistab iga argumendi.
Kolmandaks, hoobi saab inimlik uhkus. Pole mingit võimalust, et keegi saaks piisavalt pühaks, et vastata Jumala standardile (s 20).
See võib näida raske, aga enne kui evangeeliumist saab hea uudis, on see halb uudis.
Selle kommentaari autor: Ian Coffey