Loe läbi alltoodud kirjakoht: 1Kr 8:1-13
Küsimus ebajumalatele ohverdatud lihast1Ebajumalatele ohverdatud liha kohta te ütlete: "Me teame, et meil kõigil on tunnetus." Tunnetus teeb suureliseks, aga armastus ehitab.
2Kui kellelegi tundub, et ta on midagi tunnetanud, siis ta pole veel tunnetanud, kuidas peab tunnetama.
3Aga kui keegi armastab Jumalat, selle on Jumal ära tundnud.4Ebajumalatele ohverdatud liha söömise kohta te ütlete: "Me teame, et maailmas ei ole olemas ühtegi ebajumalat ning et ei ole muud Jumalat kui üks."
5Jah, kui olekski nõndanimetatud jumalaid, olgu taevas või maa peal, nõnda nagu inimeste meelest on jumalaid palju ja isandaid palju,
6siis meie jaoks on ometi ainult üks Jumal, Isa, kellest on kõik asjad, ja meie tema juurde teel, ning üks Issand, Jeesus Kristus, kelle läbi on kõik, ja ka meie tema läbi. 7Kuid kõikidel ei ole seda tunnetust. Mõned ju söövad harjumusest ebajumalatega tänini seda liha just nagu ebajumalale ohverdatut, ja nende sisetunne, nõrk nagu see on, saab määritud.
8Söök ei vii meid Jumalale lähemale. Kui me ei söö, ei jää me millestki ilma, ega saa me mingit kasu, kui sööme.
9Vaadake aga, et see teie meelevald kuidagi ei saaks komistuseks nõrkadele!
10Sest kui sind, kellel on tunnetus, näeb ebajumala kojas lauas istuvat keegi, eks siis tema sisetunnet, nõrka nagu see on, juhatata ebajumalate ohvriliha söömisele?
11Siis hukkub ju sinu tunnetuse tõttu nõrk vend, kelle pärast Kristus on surnud.
12Aga kui te nõnda patustate vendade vastu ja haavate nende nõrka sisetunnet, siis te patustate Kristuse vastu.
13Seepärast, kui söök viib kiusatusse mu venna, siis ma enam kunagi ei söö liha, et ma oma venda ei viiks kiusatusse.
Toiduvalmistamise telesaated on väga populaarsed ja saatejuhid sama kuulsad kui filmistaarid. Selle poolest ei erinenud korintlased meist. Nad armastasid koos süüa, kuid erinevalt tänapäevasest läänelikust kultuurist oli neil kombeks ohverdada toitu ka ebajumalatele. See pani kristlased keerulisse olukorda. Kui sulle pakutakse maitsvat burgerit, mis on pärit otse templist, siis mida teha? Kas süüa või mitte?
Paulus ütleb salmis 4, et ebajumal ei kujuta ohtu, samuti ohvitoidu söömine, kuid see võib jätta vale mulje „nõrgemale vennale” (s 11). See on juba probleem, sest teistega arvestamine on võtmeküsimus. Peame olema sõnakuulelikud Jumalale, kuid ei tohi ka ligimesi kahjustada (s 9).
Elus kerkib üles küsimusi, millele pole must-valgeid vastuseid. Olgu need kasvõi kirikuelu korraldamisega seoses, mis põhjustavad lahkhelisid ja kildkondi. Me ei tohi meile antud vabadust kurjasti kasutada. Nii toidu valikus kui muudes sensitiivsetes küsimustes ei tohi me kellegi usule komistuseks saada (s 13).
Selle kommentaari autor: Clive Parnell