Loe läbi alltoodud kirjakoht: Mk 1:40-45
Jeesus teeb puhtaks pidalitõbise40Ja Jeesuse juurde tuli pidalitõbine, palus teda ja põlvili heites ütles talle: „Kui sa tahad, siis sa võid mu puhtaks teha!”
41Ja Jeesusel hakkas temast hale, ta sirutas oma käe välja, puudutas teda ja ütles: „Ma tahan, saa puhtaks!”
42Ja otsekohe lahkus pidalitõbi temast ja ta sai puhtaks.
43Ja Jeesus hoiatas meest ja saatis ta kohe minema.
44Jeesus ütles talle: „Vaata, et sa kellelegi midagi ei räägi, vaid mine näita ennast preestrile ja ohverda oma puhtaks saamise eest, mis Mooses on käskinud, neile tunnistuseks!”
45See aga läks ja hakkas igal pool kõnelema ja seda uudist levitama, nii et Jeesus ei saanud enam avalikult minna ühtegi linna, vaid pidi viibima eemal asustamata paigus. Ja kõikjalt tuldi tema juurde.
Tänane lugu on mitme järjestikuse tervendusloo kulminatsiooniks, mis tõstavad esile Jeesuse autoriteeti ja kaastunnet. "Kui sa tahad, siis sa võid..." (s 40) näitab ilmekalt millist mõjuvõimu peeti Jeesusele kuuluvaks, samas see, et Jeesus pidalitõbise puudutamiseks käe sirutas (mida käsuseadus rangelt keelas), demonstreeris Jeesuse kaastundlikkust kujukamalt kui tuhat sõna. Selles loos kohtame ka juudi võimukandjad, kes edasistes lugudes ikka ja jälle asetavad Jeesuse vastuolulistesse olukordadesse, aga Markus jutustab neist osutades, et mitte kunagi polnud Jeesus opositsiooni algatajaks.
Ometi on see mõtlemapanev lugu. Miks on Jeesus silmnähtavalt nii vihane? Mõned vanad käsikirjad väidavad, et Jeesus sirutas käe pigem vihast kui kaastundest (s 41), kuigi selleks, et näha, et Jeesus polnud tolle mehe suhtes eriti õrnatundeline, pole vaja kommentaare lugeda - Tema sõnade tõlge salmis 43 ("Jeesus hoiatas meest") ei väljenda piisavalt algselt kasutatud sõna tähendust, mis väljendab lausa raevukust; nii nagu ka väljend "saatis ta kohe minema" ei edasta algkeelsete sõnade pakilisust.
Seejärel saame teada, et tänu sellele soovimatule reklaamile ei saanud Jeesus avalikult linna siseneda, vaid pidi jääma kõrbe, "inimtühja paika" (s 45), järgmises salmis aga võime üllatusega lugeda, et Ta on hoopis Kapernaumas ning liigub vabalt sealsete külade vahel jätkates teenistust Galilea piirkonnas.
Mõlemad probleemkohad saavad selgituse, kui arvestame võimalusega, et antud intsident leidis tegelikult aset Jeesuse hilisema teenistuse ajal, kuid Markus paigutas selle siia selleks, et veelgi täiendada pilti Jeesuse autorieedist. Apostel Johannes ütleb väga selgelt, et vahetult enne oma viimast paasasöömaaega viibis Jeesus mõnda aega inimeste eest peidus lõunapoolses kõrbes (Jh 11:54).
Sedavõrd sensatsiooniline tervendusjuhtum tol ajahetkel Jeesuse teenistuses oleks otseselt ohtu seadnud Tema vajaduse jääda märkamatuks (võimukandjate ees), kuni tema aeg oli tulnud. Sellest ka Jeesuse hoiatuse intensiivne toon ja ülim pakilisus, millega tervenenud mees minema saadeti.
Selle kommentaari autor: Alastair Campbell