Loe läbi alltoodud kirjakoht: 1Jh 4:1-6
Õigest ja valest vaimust1Armsad, ärge usaldage iga vaimu, vaid katsuge vaimud läbi, kas nad on Jumalast, sest palju valeprohveteid on läinud välja maailma.
2Te tunnete Jumala Vaimu sellest: iga vaim, kes tunnistab Jeesust Kristust lihasse tulnuna, see on Jumalast,
3ning ükski vaim, kes seda Jeesust ei tunnista, ei ole Jumalast, vaid see on antikristuse oma, kellest te olete kuulnud, et ta tuleb, ja nüüd ta juba ongi maailmas.
4Teie, lapsed, olete Jumalast ja olete nad ära võitnud, sest see, kes on teis, on suurem sellest, kes on maailmas.
5Nemad on maailmast, seepärast nad räägivad nagu maailmgi, ja maailm kuulab neid.
6Meie oleme Jumalast; kes on Jumala ära tundnud, see kuulab meid. Kes ei ole Jumalast, ei kuula meid. Sellest me tunneme ära tõe vaimu ja eksituse vaimu.
“Katsuge vaimud läbi, “ ütleb Johannes (s 1). Sõna “läbi katsuma” ( testima) on sama mida kasutati valerahade kontrollimise tähistamiseks. Ja oht petta saada on kaasajal ehk suuremgi - kasvõi interneti läbi. Peame olema jätkuvalt “targad kui maod ning tasased kui tuvid” (Mt 10:16).
Tolleaegne Kreeka kihas uute ideed esitlejaist - just nii nagu Paulus Ateenas olles ka märkis (Ap 17:21). Ridade vahelt lugedes mõistame, et Efesose koguduses oli inimesi, kes oma algsest usust olid ära taganenud. Ilmselt väitsid nad, et on leidnud uue õpetuse Jumala kohta kusagilt teisest allikast kui Jeesus Kristus. Tundus ka, et nad õpetasid, et Jeesus polnud oodatud Messias. Taoliste õpetajate mõju rahvale ajas segadusse koguduse laiemalt.
Meil tuleb olla “vagurad kui tuvid ning arukad kui maod”. Ning meil tuleb ka teadlik olla paljudest teistest meid ümbritsevaist religioonidest, ning osaliselt ka nende õpetusest. On väga lihtne osutada sõrmega praktikatele, mis meie omadest radikaalselt erinevad; palju raskem on kristlikust vaatenurgast lähtudes mõista, mis on kõikidele sotsiaalselt vastuvõetav. Ka meie kogudustes on valeõpetusi - neid mis apelleerivad inimlikule janule raha ja võimu järele, tehes seda viisil, mis sobib hästi meie elustiiliga, muutes meid märkamatult. Ühest või teisest mõtteviisist võib saada noortekultuuri mõjutaja, meie koguduse juhtimise muutja või avaliku tähelepanu tõmbaja. Maailmas, mis erutub suurtest numbritest on kerge segi minna või võrgutatud saada. Edu, nagu seda näeb meie kultuur ei ole meie eesmärk. Vajame eristusvõimet vähemalt samal määral, kui vajasid seda Johanneses kaasaegsed. Sest kergeusklikkuse hind on abielurikkumine selle evangeeliumi suhtes, mille eest Kristus andis oma elu.
Selle kommentaari autor: Annabel Robinson