Loe läbi alltoodud kirjakoht: Fl 3:1-11
Kristuses hinnatakse väärtused ümber1Viimaks veel, mu vennad, rõõmustage Issandas! Üht ja sedasama teile kirjutada ei ole mulle tüütav, aga teid teeb see kindlaks.
2Vältige koeri, vältige halbu töölisi, vältige mahalõikamist!
3Sest ümberlõigatud oleme meie, kes Jumalat teenime vaimus ja kiitleme Kristusest Jeesusest ega looda päritolu peale,
4kuigi mul võiks olla lootust ka päritolu tõttu. Kui keegi teine arvab, et temal võib olla lootust päritolu tõttu, siis minul veel enam:
5ma olen ümber lõigatud kaheksandal päeval, olen Iisraeli soost, Benjamini suguharust, heebrea rahvast sündinud heebrea mees, Seaduse järgi variser,
6innukuse poolest koguduse tagakiusaja, Seadusest tuleneva õiguse poolest laitmatu.
7Kuid mis mulle oli kasuks, seda ma olen arvanud kahjuks Kristuse pärast.
8Jah, enamgi: ma pean kõike kahjuks Issanda Kristuse Jeesuse kõikeületava tunnetuse kõrval. Tema pärast olen ma minetanud kõik selle ja pean seda pühkmeiks, et saada kasuks Kristust
9ja et mind leitaks tema seest ega oleks mul oma õigust, mis tuleb Seadusest, vaid see õigus, mis tuleb Kristusesse uskumisest, see, mille Jumal annab usu peale.
10Ma püüan ära tunda teda ja tema ülestõusmise väge ja tema kannatuste osadust, saades tema surma sarnaseks,
11et ma kuidagi jõuaksin ülestõusmisele surnuist.
Filippi linna usklike vastasteks olid ilmselt juutidest misjonärid, kes veensid paganaist usku pöördujaid ümberlõikamise vajalikkuses (ning muudes juudiusu seadmistes) - ja Paulus hoiatab siin Filippi kristlasi, kui ohtlik on toetuda taolistele tegudele. Ta esitleb enda mõjukat päritoluliini ning saavutusi (s 4-6) selleks, et näidata, et need laitmatud soovitused annavad talle õiguse sellistel teemadel sõna võtta.
Samas tasakaalustab ta kõik need kõrged eelised, mis kõik olid tema “kasu” lehel - tunnistades need “kaotusteks”(s 7). Paulus mõistis, et kui inimesel on kõik, aga ei ole Kristust, siis pole tal tegelikult midagi!
Ta läheb veelgi kaugemale - laiendades salmides 8-11 kasu ja kaotuse teemat. Jumala ees hindab ta kaotuseks kõike mida inimlikult võiks kasuks pidada, peab lausa pühkmeteks - võrreldes kasuga mis tuleb Kristuse tundmisest. Tema ülim eesmärk siin elus on tunda Kristust - ja ta ei mõtle lihtsalt teatud tõdede intellektuaalset teadmist, vaid kogemuslikku teadmist, mis tuleb väga lähedasest suhtest. Alates tema esimesest kohtumisest ristilöödud ja ülestõusnud Kristusega Damaskuse teel, on selle Kristuse järjest sügavam tundma õppimine tema elu suurim eesmärk.
Taoline isiklik tundmine hõlmab endas peale Kristuse võiduka poole tundmist, koos kõige sellega, mida Kristus on meiele (päästmises) toonud; ka Kristuse kannatuste jagamist, kuni Tema surma saransuseni välja (pane tähele imiteerimisele viitavaid väljendeid). Tunda Kristust läbi sügava isikliku suhte, tähendab tunda ka Teda, kes on kannatanud, surnud ning surnuist ülestõusnud.
Pauluse igatsusest jagada Kristuse surma sarnasust selleks, et osa saada ka surnuist ülestõusmise kogemusest , kajab vastu Kristuse alanduse ja ülendamise sügav mõistmine.
Selle kommentaari autor: Cornelis Bennema