Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Markuse 7:24-30

Laupäev, 24. Juuli 2004

Loe läbi alltoodud kirjakoht: Markuse 7:24-30

Jeesus kuuleb Kaanani naise palvet
24Aga Jeesus tõusis ja läks sealt ära Tüürose alale. Ja ta läks sisse ühte majja, soovides, et keegi ei tunneks teda ära. Ent ta ei saanud jääda varju,
25sest otsekohe tuli üks naine, kes oli temast kuulnud, kelle tütrekesel oli rüve vaim, ning langes ta jalge ette.
26Aga see naine oli kreeklanna, pärit Sürofoiniikiast, ja see palus teda, et ta ajaks kurja vaimu tema tütrest välja.
27Ja Jeesus ütles talle: "Lase esmalt lastel saada kõhud täis, ei ole ju ilus võtta laste leiba ja visata koerakestele!"
28Naine aga vastas talle: "Issand, koerakesed ju söövad laua all laste raasukesi!"
29Ja Jeesus ütles talle: "Sellesama sõna pärast mine! Kuri vaim on sinu tütrest ära läinud!"
30Ja naine läks koju ja leidis lapse voodis magamas ja kurja vaimu olevat lahkunud.

Hädasolija palve

Lugu kaanani naise palvest oma tütre pärast on üks neist, mis esialgu ehmatavad. Näib, nagu peaks Jeesus inimest, koguni süütut last, samaväärseks loomaga. Kui me aga meenutame Mk 5:1-20, näeme, et miski ei klapi.
Kas Jeesus kasutab siin teatud määral juutide kõnepruuki, kus mittejuute nimetati paganateks ehk koerteks, teatud ðokiteraapiana, et tõmmata loole erilist tähelepanu? Pealegi ei ole jutt mingitest räpastest penidest, vais ka juba sellal hellitatud kutsudest.
Sellegipoolest oleks haavumiseks põhjust küllaga, kui olukord poleks selleks liiga tõsine: kaalul oli tütre elu. Pealegi andis võrdpilt koerakeste toitmisest naisele hea võimaluse jätkata diskussiooni: tähendab, koerakestele ju siiski antakse... kuigi raasukesi, aga sellest piisab!
Jeesuse reageering (s 29) ei ole siiski vastus paluja kõneosavusele, vaid tema alandlikkusele: „Sellesama sõna pärast mine!“
Jeesuse tegevus oli laienenud Iisraeli aladest väljapoole. Tänu kaanani naise alandlikule palvele oli pääste avanenud maailmale. Oli pandud alus uuele jumalateenistusele, mis ei nõua ümberlõikamist, templit ega ohvriloomi. „Teie ohver olgu alandlik süda!“ Meiegi võime kaanani naise loost saada julgust minna Jumala trooni ette, kaasas vaid alandlik süda ja usk Jumala halastusse.
Märkimisväärne on ka see, et kaugtervendamised toimusid Jeesuse maise tegevuse puhul just mittejuutidega ja just nende usku kiidab Jeesus suureks.

Põhjatuist sügavusist hüüan ma Sinu poole, Issand! Issand, kuule mu häält! Ps 130:1,2