Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Vaba juurdepääs

Neljapäev, 29. September 2005

Loe läbi alltoodud kirjakoht: Hb 9:1-10

Kristuse ainukordse ohvri tähendusest
1Esimesel lepingul olid oma teenistuse nõuded ning ka maine pühamu.
2Oli valmistatud eestelk, milles olid lambijalg ja laud ja ohvrileivad; seda nimetatakse "pühaks paigaks".
3Ent teise vahevaiba taga oli telk, mida nimetatakse "kõige pühamaks paigaks",
4kus oli kuldne suitsutusaltar ja lepingulaegas, mis oli üleni kullaga kaetud. Selles olid kuldkruus mannaga ja Aaroni kepp, mis oli õitsenud, ja lepingulauad;
5selle kohal aga kirkuse keerubid lepingukaant varjamas. Neist ei tule praegu üksikasjaliselt juttu.
6Kui need asjad nüüd nõnda on seatud, siis lähevad preestrid alati küll eestelki ning toimetavad jumalateenistust,
7aga ainult ühe korra aastas läheb ülempreester teise telki, ja mitte ilma vereta, mille ta ohverdab iseenda ja rahva poolt teadmatult tehtud pattude eest.
8Sellega teatab Püha Vaim, et tee kõige pühamasse paika ei ole veel ilmsiks saanud, niikaua kui eestelk püsib.
9Seda tuleb mõista viitena käesoleva aja kohta, et annid ja ohvrid, mida endisel kombel ohverdatakse, ei suuda teha jumalateenijat täiuslikuks südametunnistuse poolest,
10vaid on seotud toitude ja jookide ja mitmesuguste pesemistega - need on nõuded ihu kohta, mis kehtivad uue korra ajani.

Tulge sisse ta väravaist tänuga, tema õuedesse kiitusega; ülistage teda ja andke tänu ta nimele! (Psalm 100:4)

Mu naine viis grupi noori inimesi sünagoogi ekskursioonile. See aitas neil paremini aru saada Piiblist. Ka Heebra kirja autor viib lugeja mõttelisele reisile telk-templisse, mille Jumal kõrberaännaku ajal iisraellastele kavandas jumalateenimise kohaks. Täielikku kirjeldust selle kohta vt 2Mo 25:1-31:11. Igal esemel templis oli tähendus, aga meid viiakse neist kiiresti mööda kõige pühamasse paika. Siin hoitakse seaduselaegast.
Selle püha lepingulaeka juures tõi ülempreester vereohvreid. Kõik teised olid eemaldatud Jumala ligiolust Pühimas Paigas vahevaibaga, ainult ülempreester võis sinna kord aastas lepituspäeval minna (s 7). Ta võis siseneda ainult ohvriverega. See veri ei lepitanud kõiki patte lõplikult. Ohvritalitust tuli igal aastal korrata. Läbi Kristuse ja Püha Vaimu on meil täielik juurdepääs Jumalale igal ajal ja täielik lepitus pattudest.

Mõtiskle selle üle, milline privileeg on omada pidevat vaba juurdepääsu Jumala juurde.

Selle kommentaari autor: Ron Fountain