Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

MILLINE ON JUMALA STRATEEGIA

Teisipäev, 15. Juuli 2008

Loe läbi alltoodud kirjakoht: Mk 3:7-19

Rahvas koguneb Jeesuse ümber
7Ja Jeesus läks koos oma jüngritega eemale järve poole. Ja talle järgnes suur rahvahulk Galileast ja Juudamaalt
8ja Jeruusalemmast ja Idumeast ja sealtpoolt Jordanit ja Tüürose ja Siidoni ümbrusest - suur rahvahulk tuli ta juurde, kui saadi kuulda, mida kõike Jeesus teeb.
9Ja ta ütles oma jüngritele, et talle hoitaks väike paat valmis rahvahulga pärast, et see tema peale ei tungiks,
10sest ta tegi terveks paljusid, nii et tema peale rõhusid kõik need, keda vaevas mingi häda, püüdes teda puudutada.
11Ja rüvedad vaimud, kui nad nägid Jeesust, langesid ta ette maha ja kisendasid: "Sina oled Jumala Poeg!"
12Ja ta hoiatas neid kõvasti, et nad ei teeks teda tuntuks.
Jeesus valib kaksteist apostlit
13Ja Jeesus läks üles mägedesse ja kutsus enese juurde, keda ta ise tahtis, ja need tulid tema juurde.
14Ja ta seadis kaksteist, keda ta ka nimetas apostliteks, et need oleksid temaga ja et ta võiks nad läkitada kuulutama
15ja et neil oleks meelevald kurje vaime välja ajada.
16Ja ta seadis need kaksteist: Siimona, ja pani talle nimeks Peetrus,
17ja Jaakobuse, Sebedeuse poja, ning Jaakobuse venna Johannese, ja pani neile nimeks Boanerges, see on Kõuepojad,
18ja Andrease ja Filippuse ja Bartolomeuse ja Matteuse ja Tooma ja Jaakobuse, Alfeuse poja, ja Taddeuse ja Siimon Kananaiose
19ja Juudas Iskarioti, kes tema ära andis.

Jumal kasutab tavalisi inimesi ja asju (näiteks paate) ebatavalistel eesmärkidel. Issand aita mul taibata, kuidas Sa tahad minu harilikkust ära kasutada.

Kaks tegevust, mida siin kirjeldatakse – kuigi väga erinevates kontekstides (suur rahvahulk järve kaldal, üksildased mäed) – on omavahel seotud. Esimene kasvab välja teisest. Kristuse missioon pidi laienema ja vajas selleks meeskonda. Jumalik ettenägelikkus sunnib valmis panema paadi rahvahulkade füüsilise surve vastu ja valima meeskonna uueks laiemaks teenimiseks. Paadi järele tekkis vajadus kohe, kui Jeesuse tervendamisest (mitte õpetamisest) huvitatud rahvahulk teda piiras. Teise tegevusega pannakse algus tulevasele kogudusele - üritusele, mis kasvas suuremaks, kui algul osati aimatagi.
See ettenägelikkus on sügavam kui igasugune taktika või strateegia. Meile tuletatakse selgelt meelde, et see on jumalik etteplaneerimine jumaliku eesmärgi teostamiseks: tervendamine hõlmab kurjade vaimude väljaajamist, seda ka tänapäeval. Vaimud tajuvad, mille taga on jumalik algatus. Kuid Jumal kasutab tihti inimlikke ressursse ja süsteeme: paat, meeskond. Kuigi rahvahulgas, mis selles kirjakohas tervenemist igatseb, ei avaldu Jumala eesmärk maailma lunastada, siis kaheteistkümne valimine väljendab seda selgelt.
Kaksteist jüngrit sümboliseerivad kahteteist Iisraeli suguharu ja seega Iisraeli kuningriigi taastamist, mis oli Jumala poolt planeeritud kanal maailma lunastamiseks. Üksildased mäed on varjupaik revolutsionääridele ja siin toimub taastamise ja tervendamise revolutsioon, mitte sõjaline. Haigete tervendamine näitab tema võimet keha ja hinge taastada ja kaksteist loovad uue, taastatud ja tervendatud Iisraeli tuumiku, mis paneb alguse maailma tervendamisele. Sellel mäeveerul saab alguse meie tänane kogudus: kaheteistkümne ametid peegeldavad funktsioone ka tänapäeva kirikus.

Millist revolutsiooni valmistab ette Jumal tänapäeva kogudustes? Kas samasugust, nagu ta tegi kaheteistkümnega? Aga kui ta kutsub meid enda juurde, kas me tuleme?

Selle kommentaari autor: Ruth Etchells