Loe läbi alltoodud kirjakoht: Ester 8
Haaman puuakse1Selsamal päeval andis kuningas Ahasveros kuninganna Estrile juutide vaenlase Haamani koja; ja Mordokai võis tulla kuninga ette, sest Ester oli teatanud, kes ta temale oli.
2Ja kuningas tõmbas oma pitserisõrmuse, mille ta Haamanilt oli ära võtnud, ja andis selle Mordokaile; ja Ester pani Mordokai Haamani koja üle.Ester päästab juudid3Aga Ester rääkis veel kuninga ees ja heitis tema jalge ette maha, nuttis ja anus teda, et ta keelaks agaglase Haamani kurjuse ja tema kava, mille ta juutide vastu oli sepitsenud.
4Siis sirutas kuningas kuldkepi Estri poole ja Ester tõusis ning seisis kuninga ees
5ja ütles: "Kui kuningas heaks arvab ja kui ma tema ees olen armu leidnud, kui see asi on kuninga meelest õige ja mina tema silmis vastuvõetav, siis lase kirjutada, et agaglase Haamani, Hammedata poja kirjad kavaga, mis ta kirjutas kõigis kuninga maades olevate juutide hukkamiseks, tagasi võetaks!
6Sest kuidas võiksin näha õnnetust, mis mu rahvast tabab, ja kuidas võiksin vaadata oma sugulaste hukkumist?"
7Siis ütles kuningas Ahasveros kuninganna Estrile ja juut Mordokaile: "Vaata, ma olen andnud Haamani koja Estrile ja Haaman ise on puusse poodud, sellepärast et ta tahtis pista oma käe juutide külge.
8Ja nüüd kirjutage teie ise juutide pärast kuninga nimel, nagu teie meelest hea on, ja kinnitage see kuningliku pitserisõrmusega; sest kirja, mis kuninga nimel on kirjutatud ja kuningliku pitserisõrmusega on kinnitatud, ei saa tagasi võtta!"9Siis kutsuti otsekohe kuninga kirjutajad - see oli kolmandas kuus, siivanikuus, selle kahekümne kolmandal päeval - ja kirjutati kõik, mida Mordokai käskis, juutidele ja asehaldureile, maavalitsejaile ja maade vürstidele Indiast Etioopiani, saja kahekümne seitsmel maal, igale maale tema kirjaviisis ja igale rahvale tema keeles; ka juutidele nende kirjaviisis ja keeles.
10Seda kirjutati kuningas Ahasverose nimel ja kinnitati kuninga pitserisõrmusega; ja kirjad läkitati ratsakäskjalgadega, kes ratsutasid kuninglikel hobustel, võidusõiduratsudel.
11Kirjas lubas kuningas juutidel igas linnas kokku tulla ja oma elu kaitsta, hävitades, tappes ja hukates iga rahva ja maa kõik relvastatud jõud, kes neile kallale kipuvad, ka lapsed ja naised, ja riisudes nende vara,
12ühel ja samal päeval kõigis kuningas Ahasverose maades. See päev oli kaheteistkümnenda kuu, see on adarikuu kolmeteistkümnendal päeval.
13Kirja ärakiri oli antud seadusena igale maale, avaldamiseks kõigile rahvastele, et juudid selleks päevaks oleksid valmis oma vaenlastele kätte maksma.
14Kuninglikel hobustel ratsutavad käskjalad läksid kuninga käsul kiiresti välja ja ruttasid, niipea kui seadus oli Suusani palees antud.
15Ja Mordokai tuli kuninga juurest kuninglikus kuues, sinises ja valges, suure kuldkrooniga ning valge ja purpurpunase mantliga; ja Suusani linn hõiskas ja rõõmustas.
16Juutidel oli õnn ja rõõm, õndsus ja au.
17Ja igal maal ja igas linnas, igal pool, kuhu kuninga käsk ja tema seadus jõudis, oli juutidel rõõm ja ilutsemine, pidu ja head päevad; ja maa rahvast tunnistasid paljud endid juutideks, sest neid valdas hirm juutide ees.
Nüüd olid nad kaitstud! Viimaks võis Mordokai siseneda palee väravatest, et taas ühineda Estriga (s 1,2). Ometi, vaatamata nende isiklikule kergendusele, oli juutide hävitamise käsk ikka veel jõus. (s 3).
Pärsia-Meedia seadus pakkus tekkinud olukorrale vaid üht lahendust: üllitada veel üks tagasipöördumatu edikt (s 8) – mis lubaks juutidel end kaitsta tappes ja tagaajades oma vaenlasi (s 11-13)!
Lugedes seda pehmeneb meie süda palju enam Kristuse õpetusele oma vaenlase armastamisest, põrkame tagasi ju juba igasugusest kättemaksu mainimisest, saati siis veel tapmisest. Siiski, kui saatana plaan oleks õnnestunud poleks meil praegu ei Kristust ega tema õpetust. Meie „peidetud“ Jumal suudab nurjata saatana plaanid - just nii nagu ta seda ka risti kaudu demonstreeris. Selles loos aga meenutatakse meile just seda tõde – kuigi tol ajal ei olnud Kristus veel siia maailma tulnud.
On tähelepanuväärne et juudid ei hakanud oma vaenlasi taga ajama – kuigi see oli neile antud seaduslik õigus (9:10,15,16) Selline vabatahtlikult enese peale võetud piirang oli tol ajal ja selles kontekstis seninägematu.
Tänapäeval mil räägime õiglasest sõjast tekivad keerulised küsimused kui hakkame mõtlema vältimatult kaotatavate elude peale. Näeme, et mõnikord on äärmiselt keeruline otsustada mis oleks õige teguviis.
Selle kommentaari autor: Joanna Ray