Loe läbi alltoodud kirjakoht: Mt 18:1-11
Kes on suurim?1Selsamal tunnil astusid jüngrid Jeesuse juurde ja küsisid: "Kes küll on suurim taevariigis?"
2Ja Jeesus kutsus ühe lapse, pani nende keskele seisma
3ja ütles: "Tõesti, ma ütlen teile, kui te ei pöördu ega saa kui lapsed, ei pääse te taevariiki!
4Kes nüüd iseennast alandab selle lapse taoliseks, see on suurim taevariigis.
5Ja kes iganes ühe niisuguse lapse võtab vastu minu nimel, võtab vastu minu.Patustamise ohtlikkusest6Aga kes iganes on püüniseks kellele tahes neist pisikestest minusse uskujaist, sellele oleks parem, et talle veskikivi kaela riputataks ja ta uputataks mere sügavusse.
7Häda maailmale ahvatluste pärast! On küll paratamatu, et kiusatused tulevad. Kuid häda sellele inimesele, kelle kaudu kiusatus tuleb!
8Aga kui su käsi või su jalg ajab sind patustama, raiu ta ära ja heida minema! Sul on parem minna käteta või jalutuna ellu kui kahe käega ja kahe jalaga olla visatud igavesse tulle.
9Ja kui su silm ajab sind patustama, kisu ta välja ja heida minema! Sul on parem ühe silmaga minna ellu kui kahe silmaga olla visatud tulepõrgusse.10Vaadake ette, et te ühtainustki neist pisikestest ei põlgaks, sest ma ütlen teile, et nende inglid taevas näevad alati minu Isa palet, kes on taevas!
11[Inimese Poeg on ju tulnud päästma kadunut.]
Jeesuse süda pidi raskeks minema kuuldes jüngrite küsimust. Veel oli nii palju seda mida nad ei mõistnud jumalariigist ega selle väärtustest. Pealepressiv kinnisidee inimese staatusest kimbutab inimesi ilmselt kõikidel aegadel, ühtlasi aga saastab see kogudust.
On jätkuvalt vaja olla valvel mõjude suhtes, mis on meie ümber ning tungides ka meie mõtlemisse ja käitumisse. Jeesus lõi oma jüngrite läbi hoopis teistsugust ühiskonda. See uus pidi olema “evangeeliumi sõnumi kehastus, Jumala riigi tähis, ilmutus sellest, milliseks kujuneb inimkond Jumala armulise valitsuse all” (John Stott). Jüngrite küsimus andis Jeesusele võimaluse meenutada neile, et “vaesed vaimus” on need, kellede päralt taevariik on (Mt 5:3) ning jätkata selles uues ühiskonnas toimivate suhete tutvustamist.
Juudi ühiskonnas oli laps keegi “kelle järele tuli vaadata”, mitte aga “kelle poole tuli üles vaadata”. Väikesel lapsel ei olnud ei staatust ega meelevalda, ta oli täiesti sõltuv oma vanematest.
Vaid siis kui tunnetame oma täielikku, lapsesarnast sõltuvust Jumalast, saame siseneda jumalariiki. Toosama äratundmine, see sama alandlikkus vabastab meid kogu olemusega osalema jumalariigi töös. Jeesuse radikaalset õpetust staatusest ning hierarhiast ja jumalariigi täielikust teistsugususest ei saa ülehinnata. Imeline näide selles ton Pauluse tungivas palves kristlasest orjapidajale võtta ärajooksnud ori tagasi majja kui “inimene ja kaasusklik Issandas” (Fm 16). Kui oluline on omada erilist hoolt suhtumises inimestesse, kelle seisund ühiskonnas on madal või olematu ning vabaneda meid kõiki täitvast tungist kõrgema staatuse järele.
Selle kommentaari autor: Steve Bradbury