Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Kannatada Kristuse pärast

Esmaspäev, 23. Aprill 2012

Loe läbi alltoodud kirjakoht: 1Pt 4:12-19

Kristlase elust ja kannatusest
12Armsad, ärge võõrastage enestes tulekuumust, millega teid pannakse proovile, nii nagu sünniks teile midagi võõrast,
13vaid rõõmustage, et nii nagu te olete Kristuse kannatuste osalised, võite rõõmuga hõisata ka tema kirkuse ilmumisel.
14Õndsad olete teie, kui teid teotatakse Kristuse nime pärast, sest siis hingab teie peal kirkuse Vaim, Jumala Vaim.
15Ärgu aga keegi teie seast kannatagu mõrtsukana või vargana või kurjategijana või teiste ellu sekkujana!
16Aga kes kannatab kristlasena, ärgu häbenegu, vaid andku Jumalale au selle nimega!
17Sest käes on aeg kohtumõistmisel alata Jumala kojast; aga kui esmalt meist, missugune lõpp ootab siis neid, kes ei võta kuulda Jumala evangeeliumi?
18Ja kui juba õige pääseb vaevu, kuhu siis satub jumalakartmatu ja patune?
19Sellepärast ka need, kes kannatavad Jumala tahtmise järgi, usaldagu oma hinged head tehes tema, ustava Looja hoolde.

Kas see, kui oleme oma usu pärast nii vähe kannatanud, tähendab, et teeme liialt kompromisse? Issand, räägi mulle sellest.

Filosoof Nietzsche, kelle üks kuulsamaid väiteid, „Jumal on surnud“, armastas rääkida ka „ mõttetust kannatamisest“. Peetrus näeb aga kogu temaatikat tänases tekstis hoopis teises valguses. Esiteks: kristlase jaoks on kannatus normaalne ning ei tohiks kedagi üllatada (s 12). JA Peetrus ei pea siin silmas niivõrd õnnetusi või halba tervist ( ning kindlasti mitte ka kannatusi meie eneste väära käitumise tagajärjel - s15); vaid kannatust mida kristlased kogevad kus iganes nad otsustavad mitte kaasa minna üldise vooluga. Peetruse lugejatele oli tulise kannatuse perspektiiv vägagi reaalne ning kui meie kannatused tunduvad selle kõrval meile kerged, siis ka tänapäeva maailmas on mitmeid riike, kus kristlased on silmitsi sama tuliste kannatustega. See kannatus ( s 1:6-7) , mida nimetatakse ka katsumuseks on meie usu proov ning võib meid muuta palju tugevamaks. Ja sellisena tuleks seda ka tervitada, mõeldes, et nii jagame Kristuse enese kannatusi (s 13). Just seda nimetab Peetrus „kannatamise osaduseks“ ning sellest rõõmustasid apostlid, keda „arvati väärt olevat jagama“ neid ( Ap 5;41; Fl 3:10) Viimaks räägib Peetrus Jumala aust, mis hingab nende peal, kes kannatavad ( s 14). Vana Testamendi shekinah au hingas Moosese, Eelija, Jeesuse, aga ka Stefanose peal, kes kannatas esimesena märtrisurma Kristuse pärast. Ning võib-olla oled näinud selle peegeldust ka mõne kaasaegse kristlase palgeil, kes on suure usuga talunud sügavat kannatust. Kõik ülalöeldu ei tähenda et võiksime kannatamisse suhtuda kergekäeliselt, vaid see peaks muutma meie suhtumist kannatamisse üldse. Kui kannatus läheneb meile siin elus, tuleb meil ennast „üle anda“ Jumalale ( s19): Peetrus kasutab siin sama sõna mida kasutas ka Kristus ristil, kui ta „andis“ oma vaimu Isa kätte. Jumala käes ei ole meil põhjust midagi karta.

Issand palun kinnita kõiki, kes peavad kannatama evangeeliumi sõnumi tõttu ning aita meil jääda kindlaks Kristusele, ükskõik mis hinnaga.

Selle kommentaari autor: Brian Hoare