Loe läbi alltoodud kirjakoht: Lk 5:17-26
Jeesus tervendab halvatu17Ja ühel päeval, kui Jeesus oli õpetamas, istus seal ka varisere ja seadusetundjaid, kes olid tulnud kõigist Galilea ja Juudamaa küladest ja Jeruusalemmast. Ja Issanda vägi oli Jeesuse peal haigete tervendamiseks.
18Ja ennäe, mehed kandsid kanderaamiga inimest, kes oli halvatud, ja püüdsid teda sisse tuua ning asetada Jeesuse ette.
19Ja kuna nad rahvahulga tõttu ei leidnud teed, kuidas teda sisse tuua, läksid nad üles katusele ja lasksid ta koos kanderaamiga tellislaest läbi, keset tuba otse Jeesuse ette.
20Ja nende usku nähes ütles Jeesus: "Inimene, sinu patud on sulle andeks antud!"
21Ja kirjatundjad ja variserid hakkasid arutama: "Kes see õige on, kes räägib Jumalat teotades? Kes muu saab patte andeks anda kui ainult Jumal üksi?"
22Aga Jeesus vastas neile nende mõtteid ära tundes: "Mis te arutate oma südames?
23Kumb on kergem, kas öelda: "Sinu patud on sulle andeks antud!" või öelda: "Tõuse püsti ja kõnni!"?
24Aga et te teaksite, et Inimese Pojal on meelevald patte andeks anda maa peal," - ta ütles halvatule - "ma ütlen sulle: Tõuse püsti, võta oma kanderaam ja mine koju!"
25Ja otsekohe tõusis too üles nende silma all, võttis selle, millel ta oli lamanud, ja läks koju Jumalat ülistades.
26Ja kõiki valdas hämmastus ja nad ülistasid Jumalat ja said täis kartust, öeldes: "Me oleme täna kummalisi asju näinud!"
Andeksandmine põhjustab jätkuvalt vastuolusid ka tänapäeval. Kui patt küündib vägivalla ja piinamiseni, küsime: kuidas saame midagi sellist andestada, ilma tühiseks muutmata kogetud kannatust ja kahju? Ja kui süü on peidetud sügavale inimsüdamesse, on küsimus: mida peaks siin andeks andma?
Apostel Paulus pani tähele, et südametunnistuse otsused võivad tuua segadust ning väitis, et kõik mida teeme uskumata selle õigsusesse - on meie jaoks patt (Rm 14:22,23) Segadusega seotud süü aga muutub põletikuliseks ning sellest võib areneda haigus.
On inimesi, kes häbi tõttu on teatud elualal otsekui halvatud - “see on minu süü ja seda ei saa miski muuta” - ja kes kogetu põhjal jäävad lisaks ka füüsiliselt haigeks. Aga ka mistahes põhjusel voodihaiged võivad kogeda, et teised süüdistavad neid haigeks jäämises, et neil on puudunud piisav usk Jumalasse terveks saamiseks.
Meile ei öelda otse, et kas nimetatud mees ise teadlikult sidus oma haiguse süüga, ometi pakub Jeesus talle väga kindlameelselt tingimusteta andestust. Mehe füüsiline tervenemine oli visuaalselt dramaatiline.
Veenda meest, et ta on nüüd aktsepteeritud ja andeks saanud ning et ta elu oli saanud uue pöörde oli võrdne imega. Ometi ei olnud see nii imeliselt selge kahele inimgrupile, kes sündinut olid tunnistanud. Esimesse gruppi kuulusid ta sõbrad, kes olid ta sinna kandnud, kõrvaldades kõik teel olevad takistused lootuses, et Jeesus suudab mehe tervendada ( s 18,19). Teise grupi moodustasid kogunenud vaimulikud mõjutajad-teoloogid, kes olid täis neile omast kriitilist kahtlemist (17, 21).
Kogu loo tulemuse annab aga valesti rakendatud õige vastus. Ainult Jumal, oma piiramatus armus ja pühaduses, saab andestada ilma pattu tühjaks arvamata ja ainult Jumal saab parandada haavatud südametunnistuse.
Kui inimene Jeesus suudab tuua tervenemise tolle rikutud mehe ihule ja hingele, kas ei ole ta siis see Inimese Poeg, kellest kuulutas prohvet Taaniel ja kes pidi tooma Jumala meelevalla oma rahva keskele? (Tn 7:13, 14)
Selle kommentaari autor: APÜ