Loe läbi alltoodud kirjakoht: Lk 8:1-15
Naised aitavad Jeesust1Mõni aeg hiljem rändas Jeesus linnast linna ja külast külla ning jutlustas ning kuulutas evangeeliumi Jumala riigist. Ja need kaksteist olid temaga
2ja mõned naised, keda ta oli teinud terveks kurjadest vaimudest ja haigustest: Maarja, keda hüütakse Magdaleenaks, kellest seitse kurja vaimu oli välja läinud,
3ja Johanna, Heroodese varahoidja Kuusase naine, ja Susanna ja palju teisi, kes neid aitasid oma varaga.Tähendamissõna külvajast4Aga kui rahvahulki kogunes ja kõigist linnadest Jeesuse juurde tuli, rääkis ta neile tähendamissõnaga:
5"Külvaja läks välja oma seemet külvama. Ja külvamisel pudenes osa seemet tee äärde ning tallati ära ja taeva linnud nokkisid selle.
6Ja osa kukkus kaljule, ja see kuivas tärgates, sest sel ei olnud niiskust.
7Ja osa kukkus ohakate keskele, ja samal ajal tärganud ohakad lämmatasid selle.
8Ja osa kukkus heasse mulda, ja kui see tärkas, kandis see sajakordselt vilja." Seejärel ta hüüdis: "Kel kõrvad on kuulda, kuulgu!"
9Jeesuse jüngrid küsisid temalt, mida see tähendamissõna tähendab.
10Jeesus ütles: "Teile on antud ära tunda Jumala riigi saladusi, aga muudele inimestele on kõik tähendamissõnades, et nad
vaadates ei näeks ja kuuldes ei mõistaks.
11See tähendamissõna aga tähendab: seeme on Jumala sõna.
12Teeäärsed on need, kes kuulevad, aga pärast tuleb kurat ja võtab sõna ära nende südamest, et nad ei usuks ega pääseks.
13Kaljupealsed on need, kes kuuldes võtavad sõna rõõmuga vastu, ent neil ei ole juurt, üürikest aega nad usuvad, ent kiusatuse ajal taganevad ära.
14Mis ohakate sekka kukkus, on aga need, kes sõna küll kuulsid, ent edaspidi lämmatavad neid muretsemised ja rikkus ja elulõbud ning nende vili ei saa küpseks.
15Aga mis on heas mullas, on need, kes sõna kuuldes seda kaunis ja heas südames säilitavad ja kannatlikkuses vilja kannavad.
Enne tähendamissõna külvajast räägitakse meile naistest, kes toetasid Jeesust ja kes kaudselt kuulusid jüngrite hulka, ja pärast seda esitatakse vapustav konventsioone purustav seisukoht (kes on su ema ja vennad). Kogu see sündmuste jada sunnib meid läbi vaatama meie suhtumisi. Jeesus soovib tähelepanelikku kuulamist ja praktilist kuulekust, mille tulemuseks on kõigi poolt nähtav tegutsemine. Naised illustreerivad seda nõuet. Jeesuse järgimine läheb midagi maksma, liiga lihtne on olla vähem kui täielikult pühendunud ja vähendada nii kulusid, saades nagu seemneks, mis kukub ohakate hulka.
Luukas on juba näidanud erinevust nende vahel, kes sõna kuulevad ja kes selle järgi teevad. Ka tähendamissõna illustreerib seda, kuid see näitab, et sellest aru saada ei ole alati nii lihtne, nagu me arvame. Erinevalt tavapärasest arvamusest räägib Jeesus tähendamissõnu mitte, et teda oleks lihtsam mõista, vaid et tagada kuulajate tähelepanelik kaasamõtlemine. Jeesuse järgimine on nõudlik tee, mis algab tihti sellega, et kogu see väljakutse meie elule tundub naeruväärne. Tee läheb veelgi raskemaks, sest meil on vaja valida paljude alternatiivsete ahvatluste või nõudmiste vahel, mille keerukus ei ole sajanditega vähenenud. Läbides neid katsumusi aga avastame kasvu põhimõtte: meie edenemist premeeritakse suurema mõistmisega.
Niisiis, põhisõnum meile on see: mis võtab meie aja ja tähelepanu ning kuidas see edastab sõnumit Jeesusest?
Selle kommentaari autor: John Grayston