Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Eduevangeelium

Reede, 21. August 2020

Loe läbi alltoodud kirjakoht: 2Kr 9:1-15

Soovitusi annetajatele
1Pühade abistamisest ei ole mul ju vaja teile kirjutada,
2sest ma tean teie valmidust, mille pärast ma kiidan teid makedoonlaste ees, et Ahhaia on juba mullu olnud valmis ja et teie innukus on paljusid innustanud.
3Ma olen läkitanud need vennad, et meie kiitlemine teie üle ei läheks selles osas tühja, vaid et te oleksite valmis, nagu ma olen rääkinud,
4et mitte siis, kui makedoonlasi tuleb minuga kaasa ja kui nad leiavad, et te ei ole valmis, meie - ma ei tahaks öelda „teie” - ei jääks häbisse selles usalduses.
5Olen siis pidanud hädavajalikuks julgustada vendi, et nad tuleksid enne meid teie juurde ja valmistaksid ette teie varem tõotatud tänuandi, et see oleks valmis nagu tänu ja mitte nagu ihnutsemine.
6Aga see on nii: kes kasinasti külvab, see ka lõikab kasinasti, ja kes rohkesti külvab, see ka lõikab rohkesti.
7Igaüks andku nii, nagu ta süda on lubanud, mitte nördinult või sunnitult, sest Jumal armastab rõõmsat andjat.
8Jumal on vägev andma teile kogu armu rikkalikult, et teil ikka oleks kõike küllaldaselt ning et te oleksite rikkad iga teo tarvis,
9nagu on kirjutatud: „Ta on jaganud, andnud vaestele, tema õigus kestab igavesti.”
10Tema, kes annab seemne külvajale, annab ka leiva toiduseks, teeb rohkeks teie külvi ja kasvatab teie õiguse vilja.
11Te saate kõigiti rikkaks igasuguse siira headuse poolest, mis meie läbi valmistab tänu Jumalale,
12sest selle teenistuse kaudu antud abi mitte ainult ei leevenda pühade puudust, vaid muutub ka rikkalikuks Jumalale antud rohke tänu kaudu.
13Selle abistamise ehtsuse tõttu te ülistate Jumalat oma kuulekuses Kristuse evangeeliumi tunnistamisel ja oma osaduse siiruses nende ja kõikidega.
14Oma palvetes teie eest nad igatsevad teie järele Jumala võrratu armu tõttu, mis teie peal on.
15Tänu olgu Jumalale tema ütlemata suure anni eest!

Tuleta meelde Jeesuse sõnu: “Õndsam on anda kui võtta” (Ap 20:35)

Niinimetatud eduteoloogia või edu evangeelium õpetab, et mida rohkem me majanduslikult Jumalale anname, seda enam saame ise finantsiliselt õnnistatud. Selle õpetusega on inimesi manipuleeritud toetama teatud jutlustajaid või teenimistöösid, lubades, et Jumal omalt poolt garanteerib annetajatele tervise ja rikkuse. Taolised õpetused on läbinisti ebapiibellikud. Näeme seda kohe kui vaatleme Jeesuse elu, kellel polnud paika “kuhu ta oma pea võiks panna” (Mt 8:20).

Samas on olemas ka õige, piibellik eduteoloogia, mille leiame oma tänasest piiblitekstist. Paulus, kasutades illustratsiooni põllumehest, kes külvab seemet põllule, laiendab selle meie annetamisele. Kui põllumees külvab väga kitsilt ja väikese osa seemet, siis saab ta väikese lõikuse. Samamoodi - kui seemet külvatakse heldelt, on tulemuseks külluslik saak (s 6). Ehk teisisõnu: mida rohkem me anname, seda rohkem ka saame. 

Kas see tähendab, et rikkuse ja tervise lubajatel on õigus? Ei ole, sest lõikus, millest piiblitekst räägib, on “õiguse vili” (s 10). Meile kinnitatakse veelkord, et Jumal hoolitseb meie vajaduste (ka maiste) eest, kuid need ei ole tähelepanu keskmes. Need, kes annetavad heldelt, saavad rikkaks vaimselt (s 11).

Külvamine teiste inimeste eludesse, Jumala inimeste finantseerimine ning evangeeliumi kuulutamise töö kasvamise toetamine toob esile rohke vilja. See on vaimulik jõukus ja rikkus - “taevane varandus” Jeesuse sõnul - millest siin räägitakse (Mt 6:19–21). Nii mõnelegi võib see tunduda kehva aseainena võrreldes maiste rikkustega, mis näivad kindlamate ja reaalsematena. Ometi püsib see vaimne vili igavesti, sellal kui maised varandused viimselt ikkagi kaovad.

Täna Jumalat selle tõe eest ning tee oma südames otsus saada tõeliselt rikkaks, kogudes varandust taevasse.  

 
Vaata veelkord üle 8. ja 9. peatükk ning mõtiskle kas neil sõnumitel on olnud mõju ka sinu elus. Kui mitte, siis tee otsus viia oma elukorraldus kooskõlla Jumala sõnaga.

Selle kommentaari autor: Mark Keown