Loe läbi alltoodud kirjakoht: Fl 4:10-23
Apostli tänu abi eest10Väga suureks rõõmuks Issandas oli mulle see, et te viimaks jälle virgusite mõtlema minule; sest teie olete ju mõelnud, aga teil polnud sobivat juhust.
11Ma ei ütle seda puuduse pärast, kuna ma olen õppinud olema rahul sellega, mis mul on.
12Oskan elada kehvalt ja oskan elada ka jõukalt, olen kõigega ja kõigi oludega tuttav: nii kõhtu täis sööma kui nälgima, elama nii jõukuses kui puuduses.
13Ma suudan kõik tema läbi, kes teeb mind vägevaks.
14Ometi, te tegite hästi, et võtsite osa minu kitsikusest.
15Teie, filiplased, ju teate, et evangeeliumi kuulutamise alguses, kui ma Makedooniast lahkusin, ei olnud ükski kogudus peale teie andmise ja võtmise arvestamisel minuga osaduses,
16sest teie saatsite minu vajadusteks abi ka Tessaloonikasse rohkem kui ühe korra.
17See pole nii, et ma otsin andi, vaid ma otsin vilja, mis kasvatab teiepoolset arvet.
18Mul on nüüd kõike ja küllaga! Mu käed said täis, kui ma Epafroditoselt võtsin vastu teiepoolse anni hea lõhnana, soodsa ohvrina, mis on Jumalale meelepärane.
19Küll mu Jumal täidab kõik teie vajadused oma rikkust mööda kirkusega Kristuses Jeesuses.
20Aga Jumalale ja meie Isale olgu kirkus igavesest ajast igavesti! Aamen.
Lõputervitus21Tervitage kõiki pühasid Kristuses Jeesuses! Teid tervitavad minuga olevad vennad.
22Teid tervitavad kõik pühad, eriti aga need, kes on keisri kojast.
23Meie Issanda Jeesuse Kristuse arm olgu teie vaimuga!
Filippi kogudus saatis Paulusele rahalise annetuse, ning selle viis kohale nende koguduse liige Epafroditos. Paulus aga mainib seda alles nüüd oma kirjas, ning tundub, et ta pole selle üle liiga rõõmus. Seda võiks nimetada ka “tänusõnadeks ilma tänuta”. Paulus ei kõhkle raha küsimast abivajavate koguduste tarbeks (1Kr 16; 2Kr 8-9), aga ta keeldub raha küsimast enese jaoks.
Kuigi ta vajab jätkuvalt finantsabi, eelistab ta seda ise teenida ning toetada oma teenitud rahaga ka misjonitööd. Sellest hoolimata Paulus rõõmustab - mitte raha pärast, vaid filiplaste ohvrimeelse teo ja südame üle.
Paulus ise oli “õppinud rahul olema” ükskõik millistes oludes (Fl 4:11). Kreekakeelset sõna, mis on tõlgitud “rahulolemiseks”, kasutatakse terves Uues Testamendis ainult siin, selle tekstis, ning parem oleks seda tõkida “enesega toimetulemiseks” või “ise hakkama saamiseks.”
Stoikute filosoofia ütles, et inimese eesmärgiks on saada sõltumatuks läbi enesedistsipliini ning avastada oma sisemine varu mistahes olukorras. Võibolla tögas Paulus siin seda stoikute väidet, osutades, et tema “hakkama saamine”on tegelikult see, et Jumal on talle piisav igas olukorras ning tema sisemine “varu” on olla Kristuses / ja Kristus temas. Jumala-piisavus ning Jumalast-sõltumine võimaldab tal “silmitsi olla iga olukorraga” (s 13).
Salmis 17 aga kasutab Paulus korraga investeerimiskonsultandi keelepruuki. Ta selgitab, et on innukas mitte filiplaste rahasaadetise pärast, vaid selle teo intresside pärast, mille filiplased taevas kätte saavad. Paulus käsitleb seda rahalist annetust vaimuliku investeeringuna. Maailm meie ümber suunab meid investeerima kõikvõimalikesse asjadesse, enamasti aga need kõik kaovad või hävivad. Aga Piibel julgustab investeerima jumalariiki (Mt 6:33). Nii nagu Jeesus ka ütles: “sest kus on teie aare, seal on ka teie süda.” (Lk 12:34)
Selle kommentaari autor: Cornelis Bennema