Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Filiplastele 3:1-11

Kolmapäev, 1. Detsember 2004

Loe läbi alltoodud kirjakoht: Filiplastele 3:1-11

Kristuses hinnatakse väärtused ümber
1Viimaks veel, mu vennad, rõõmustage Issandas! Üht ja sedasama teile kirjutada ei ole mulle tüütav, aga teid teeb see kindlaks.
2Vältige koeri, vältige halbu töölisi, vältige mahalõikamist!
3Sest ümberlõigatud oleme meie, kes Jumalat teenime vaimus ja kiitleme Kristusest Jeesusest ega looda päritolu peale,
4kuigi mul võiks olla lootust ka päritolu tõttu. Kui keegi teine arvab, et temal võib olla lootust päritolu tõttu, siis minul veel enam:
5ma olen ümber lõigatud kaheksandal päeval, olen Iisraeli soost, Benjamini suguharust, heebrea rahvast sündinud heebrea mees, Seaduse järgi variser,
6innukuse poolest koguduse tagakiusaja, Seadusest tuleneva õiguse poolest laitmatu.
7Kuid mis mulle oli kasuks, seda ma olen arvanud kahjuks Kristuse pärast.
8Jah, enamgi: ma pean kõike kahjuks Issanda Kristuse Jeesuse kõikeületava tunnetuse kõrval. Tema pärast olen ma minetanud kõik selle ja pean seda pühkmeiks, et saada kasuks Kristust
9ja et mind leitaks tema seest ega oleks mul oma õigust, mis tuleb Seadusest, vaid see õigus, mis tuleb Kristusesse uskumisest, see, mille Jumal annab usu peale.
10Ma püüan ära tunda teda ja tema ülestõusmise väge ja tema kannatuste osadust, saades tema surma sarnaseks,
11et ma kuidagi jõuaksin ülestõusmisele surnuist.

Kogu oma teenimise vältel pidi Paulus vaidlema juudisoost kristlastega, kes püüdsid evangeeliumisse segada ka judaismi ning panna inimesi järgima nii vana seadust kui Jeesust, justkui poleks Jeesuse ohver olnud täiuslik ja piisav.

Ka algkoguduses oli see suureks probleemiks, mis lahenes koosolekus (Ap 15: 28-29), kus jõuti teatud lahenduseni. Sellegi poolest oli sekt inimesi, kes püüdis kristlasi panna käsuseaduse alla, propageerides sealjuures ka ümberlõikamise praktiseerimist. Paulus kasutab oma teravat keelt ja vahedat mõistust, et neile koht kätte näidata. Ta nimetab selliseid juudiusku pöörajaid koerteks ja kurjadeks töötegijateks. Tol ajal hulkusid koerad omapäi suurte karjadena prügimägedel ja olid lausa ohtlikud.
Paulus hoiatab ka “katkilõikamise” eest. Ümberlõikamine oli Jumala poolt seatud lepingutähiseks Tema ja Aabrahami vahel (vt 1Ms 17). Nüüd aga, kus oli täide viidud uus, parem leping Jeesuse vere läbi, oli ümberlõikamine muutunud “katkilõikamiseks”. Paulus väidab, et tema kui eeskujulik juut võiks oma päritolust ja judaismi praktiseerimisest kõige rohkem kiidelda (s 5-6). Ometi arvab ta selle kõik pühkmeks ehk “haisvaks rämpsuks” ning kuulutab, et tõeline ümberlõikamine toimub südames, mis toob kaasa usu, et inimene ei loodaks oma loomupärastele andidele, perekondlikule taustale, õpitud teadmistele või korralikule eluviisile (s 3-4), vaid ainult Jeesusele ning elaks igal päeval Jumala tunnetuses ja tema ligiolus (s 8-9). Kui usklik inimene mõistab Kristuse ohvrisurma ja tema ülestõusmise väge, tekib selle inimese ja Jumala vahel väga lähedane osadus – “et mind leitaks Tema seest” .

Kristuse õigus, mitte Tema annid ja vägi, on tähtsaim kristlikus elus.