Loe läbi alltoodud kirjakoht: Fl 3:12-21
Kristuses hinnatakse väärtused ümber12Mitte et ma selle oleksin saanud või oleksin juba täiuslik, aga ma püüan kätte saada seda, mille pärast Kristus Jeesus on minu kätte saanud.
13Vennad, ma ei arva endast, et ma selle olen kätte saanud, ühte aga ma ütlen: Ma unustan kõik, mis on taga, ja sirutun eesoleva poole,
14ma püüdlen sihtmärgi poole, Jumala üleva kutsumise võiduhinna poole Kristuses Jeesuses.
15Kes meist on täiuslikud, mõtelgem just samal viisil, ent kui te mõtlete midagi teisiti, küll Jumal ilmutab teile ka selle.
16Ometi, sealt, kuhu oleme jõudnud, astugem edasi sama rada!
17Vennad, võtke mind eeskujuks ja jälgige neid, kes elavad nõnda, nagu meie teile eeskujuks oleme.
18Sest paljud, kellest ma teile sagedasti olen rääkinud ning nüüd nuttes räägin, elavad Kristuse risti vaenlastena.
19Nende lõpp on hukatus, nende jumal on kõht ja nende au on nende häbis; nad mõtlevad maapealsetest asjadest.
20Aga meie kodupaik asub taevas, kust me ka ootame Päästjat - Issandat Jeesust Kristust,
21kes meie alanduse ihu muudab oma kirkuse ihu sarnaseks selle väe toimel, millega ta suudab ka alistada enesele kõik.
Sündinud ja kasvanud Ühendriikides, kolisime koos naisega 20 aastat tagasi Kanadasse ning võime nüüd kasutada kahekordse kodakondsuse eeliseid (kogeda ka miinuseid - nt maksta makse mõlemas riigis!). Tänases lõigus on Pauluse mureks need kes on silmist kaotanud tulevikuvaate ning elavad ainult olevikule. Sellest rääkides viitab ta asjaolule, et Filipi oli Rooma koloonia, kus siis ka kristlastel oli kahekordne kodakondsus (taevane ja Rooma oma).
Sellel sõnamängul oli kaks külge: kahekordne kodakondsus ise ning fakt, et filiplaste tõeline Issand ja Päästja oli Kristus (s 20). Viited tulenevad siin sellest, et Rooma keisrid (antud juhul siis Nero) lasid end kutsuda tolleaegse maailma “Issandaks ja Päästjaks”, sel ajal kui tõeline Issand, kelle ees ka keiser ise kord peab kummardama on ülestõusnud ja valitsev Issand, Jeesus Kristus, kelle tagasitulek taevast (järjekordne sõnamäng viitamas keisri “linna tulekule”) toob kaasa kahekordse tagajärje: Ta alistab kõik oma valitsuse alla (sh ka Filipi ja Rooma impeeriumi) ning teiseks toimub meie maiste, praeguse maailma jaoks kujundatud ihude muutumine taevaseks, igavikus toimivaiks. Ja kogu eelöeldu peaks olema veel üks põhjus, miks Euodia ja Süntühhe peaks omavahel rahu tegema ( 4:2).
Meie jaoks, kes tunneme Kristust on see “ilmumine” eesmärgile jõudmine. Ja selle silmist laskmine tähendab kaotada kõik ja lõplikult. Ning sel aja kui meie praegune kodakondsus (üksõik millise riigi oma) võib anda legaalse aluse uhkuse tundmiseks, ei tohiks me iial silmis lasta lõplikke reaalsusi - et oleme samas ka taevariigi kodkondsusega ning seetõttu peaks meie elu ja inimsuhted juba siin peegeldama taevast olukorda, mis kord saab olema
Selle kommentaari autor: Alastair Campbell