Sinu sõna on mu jalale lambiks ja valguseks mu teerajal.
Psalm 119:105

Avatud Piibli Ühing

Scripture Union Estonia

Kuidas lugeda Piiblit

Viimane lahing

Neljapäev, 5. September 2013

Loe läbi alltoodud kirjakoht: Hs 39: 21-29

Jumal taastab Iisraeli
21Ja ma ilmutan oma au paganate keskel ning kõik paganad saavad näha minu kohut, mida ma mõistan, ja minu kätt, mille ma panen nende peale.
22Aga Iisraeli sugu saab tunda, et mina, Issand, olen nende Jumal, alates sellest päevast ja edaspidi.
23Ja paganad saavad teada, et Iisraeli sugu on vangi läinud omaenese süü pärast, sellepärast et nad olid minu vastu truuduseta ja et mina peitsin nende eest oma palge ning andsin nad nende vaenlaste kätte, nõnda et nad kõik langesid mõõga läbi.
24Mina talitasin nendega nende rüvedust ja üleastumist mööda ja peitsin nende eest oma palge.
25Seepärast ütleb Issand Jumal nõnda: Nüüd pööran ma Jaakobi vangipõlve ja halastan kogu Iisraeli soo peale ning olen kiivas oma püha nime pärast.
26Ja nad peavad unustama oma teotuse ja kõik oma truudusetuse, mida nad on osutanud minu vastu, kui nad julgesti elavad oma maal ja ükski ei hirmuta neid.
27Kui ma toon nad tagasi rahvaste seast ja kogun nad nende vaenlaste maadest, siis ma ilmutan nende kaudu oma pühadust paljude paganate silme ees.
28Ja nad saavad tunda, et mina, Issand, olen nende Jumal, kes saatis nad vangi paganate juurde, aga kes kogub nad jälle nende oma maale ega jäta enam ühtegi neist sinna.
29Ma ei peida enam oma palet nende eest, sest ma valan oma Vaimu Iisraeli soo peale, ütleb Issand Jumal."

“Jumal on meie varjupaik ja tugevus, meie abimees kitsikuses ja kergesti leitav. Sellepärast me ei karda, kui maa liiguks asemelt.. “ (Ps 46:2-3)

 

Eelmise peatüki stsenaariumi korratakse siin valikuliselt ning detailsemalt. 38.peatüki põhiliin on kokku võetud salmides 1-8, kuid suurem rõhk on antud  Googi kukutamisele. Tegelikult ei ole tekstis mingit viidet tavapärasele sõjategevusele, selle asemel on aga eriliselt väja toodud Jumala toimimine, kes võtab relvad ja kukutab viisil, mis tundub Iisraeli sekkumise sisuliselt võimatuks tegevat.  Kui tavapärane piibellik muster eeldab, et Jumala toimimine viiakse täide sõnakuulelike inimeste tegude kaudu (nt 34:16,23), siis siin on hetki ja kohti, kus inimestele ei ole jäetud muud tegevust kui pealtvaatamine ja ootamine. Nii nagu Punase mere ületamisel (2Ms 14:13-18) või Tekoa kõrbes (2Aj 20:14-17), nii ka selles viimases, Jumala käe läbi kurja hävitamises kogeb ja tunnistab Jumala rahvas, et vägi mis toimib ei pärine nende käest.

Ulatuslik aruanne põletatuist ning maetuist (s 9-16) on kujutluspilt mis annab aimu pikemast ajaperioodist, mida maa vajas peale Jumala rünnakut. Teine antud, aga erinev pilt, kus loomad hävitavad Googi armeed, nagu oleks see neile antud ohver (mis omakorda pöõrab tagurpidi harjunud tava, kus inimesed sõid ohverdatud loomi), rõhutab eriliselt Googi alandamist (s 17-21).  Erinevad, otsekui kaleidoskoobi vahendusel antud pildid, annavad kokku panoraami kurjuse vägede täielikust kukutamisest . Peatüki viimane osa kordab veelkord varasemate peatükkide sõnumit, otsekui meelde tuletades, et Jumala poolt tõotatud, tema oma rahva taastamine, ei ole mingil viisil takistatud käesolevatest kohutavatest sündmustest.

Ilmutuse raamat, mille üks tunnusjooni on ka vanatestamentlike sümbolite loogika kasutamine, taasesitab Googi stsenaariumi, kirjeldades seda kui saatana viimast rünnakut, mis omakorda jõuab välja viimse kohtumõistmiseni (Ilm 20).

Põhilised tõed, mida õpime tavaelu väikeste sündmuste vahendusel, võivad lõplikult osutuda ülimateks arusaamisteks mis tegelikult sümboliseerivad suurimat, kaugelt üle inimes arusaamise  ulatuvat triumfi.

 
Issand, palun ava meie silmad nägema kuidas Sina toimid ning tood oma võidu kurjuse üle, mille tunnustamist pikisilmi ootab Sinu rahvas.

Selle kommentaari autor: Walter Moberly